Aktivering av HAN porten
Vi har installerat laddboxar och behöver åtkomst till HAN porten för lastbalansering. Det har nu gått 2 veckor sedan begäran om aktivering kom in och vi har fortfarande ingen fungerande kommunikation. Finns det någon begränsning av hur lång tid det får ta och vad kan vi göra åt det?
Följ inlägget
1
följare
Tack för din fråga.
Enligt vår föreskrift EIFS 2025:1 ska elnätsföretaget hantera aktiveringen av kundgränssnittet inom en vardag från det att en elanvändare begär det.
Det du beskriver kan tyda på att elnätsföretaget inte följer regelverket. Jag föreslår att du kontaktar företaget igen och hänvisar till mätföreskriften. Om du inte får önskad respons kan du skicka en anmälan till oss. På vår webbplats hittar du information om vad en anmälan ska innehålla och hur du går tillväga: Anmäl till Ei - Energimarknadsinspektionen
Med vänlig hälsning,