Bedrägeri av Svenska elverket

Hej,
Jag har kontaktat Svenska Elverket för att begära en inspelning av telefonsamtalet dagen då jag tecknade avtal med dom under samtalet den 2 maj. Han sa att dom inte spelar in samtalen. Det borde dom göra u det samtal där man signerar avtal!
​Avtalet stämmer inte med det som sades av den aggressiva säljaren, skulle absolut aldrig binda mig till 2030 först och främst, och det skulle bli billigare än mitt förra avtal jag hade med fortum, men det har istället blivit 300 kr dyrare i månaden i, och är nu bunden till 2030 och vill jag bryta det och byta, måste jag betala avgift på 8000 kr! Så dom ger mig alltiså ingen inspelning på samtalet vilken jag ska kunna
Jag kan inte vara bunden till en sån orimlig elfaktura ända till 2030!

Med vänlig hälsning,
Selina Borg
Selina Borg

Kommentarer

  • Hej Selina,

    Tack för ditt meddelande.

     Konsumentverkets webbplats finns information om de regler som gäller för telefonförsäljning samt vilka rättigheter du har som konsument. Om du anser att ett företag inte följer de konsumenträttsliga bestämmelserna har du möjlighet att anmäla detta till konsumentverket.

    Har du andra frågor som rör elmarknaden kan du även vända dig till Konsumenternas Energimarknadsbyrå, som erbjuder oberoende vägledning och rådgivning.

    Med vänliga hälsningar,
    Alma Hansson, Energimarknadsinspektionen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.