elabonemang
Hej. jag tecknade enligt avtal om rörligt elpris med fortum 2023-06-22 , från å med augusti.
Nu kommer det fakturor som det står att vi har tecknat ett års fast abonemang.
Har försökt ringa och maila fortum utan resultat, får bara svar att dom ska höra av sig,
Gått 2 veckor nu , utan att jag blivit kontaktad av dom,
Vad gäller vid sådana här saker..
Kan man teckna ett avtal, som dom sedan godtyckligt ändrar till ett års, och inte nog med det.
Telefonsäljaren i detta fall, har även skrivit ner saker som jag inte ens hört han nämna nånting om, som Trygghetspaket kostnad 59 kr i månaden- Miljöpaket 45 kr i månaden prisskydd 39 kr imånaden. Ser att alla dom paketen är gratis första månaden, men sen börjar dom kosta pengar.
Ingenting om detta sades då jag pratade med elbolaget.
Får man lura folk så här utan att det görs nånting åt det.
Mvh Bagarn
Nu kommer det fakturor som det står att vi har tecknat ett års fast abonemang.
Har försökt ringa och maila fortum utan resultat, får bara svar att dom ska höra av sig,
Gått 2 veckor nu , utan att jag blivit kontaktad av dom,
Vad gäller vid sådana här saker..
Kan man teckna ett avtal, som dom sedan godtyckligt ändrar till ett års, och inte nog med det.
Telefonsäljaren i detta fall, har även skrivit ner saker som jag inte ens hört han nämna nånting om, som Trygghetspaket kostnad 59 kr i månaden- Miljöpaket 45 kr i månaden prisskydd 39 kr imånaden. Ser att alla dom paketen är gratis första månaden, men sen börjar dom kosta pengar.
Ingenting om detta sades då jag pratade med elbolaget.
Får man lura folk så här utan att det görs nånting åt det.
Mvh Bagarn
Följ inlägget
1
följare
Tack för ditt meddelande.
Vid tecknandet av avtal bör du fått avtalsbekräftelse om vad ni ingått för avtal.
För att du ska få bästa möjliga hjälp i ditt ärende vill jag hänvisa dig vidare till Konsumenternas energimarknadsbyrå.
Konsumenternas energimarknadsbyrå är en självständig byrå som informerar om och ger råd samt vägledning i frågor som bland annat rör elmarknaden. Rådgivningen är kostnadsfri. Byrån är av Ei utsedd till nationell kontaktpunkt för frågor från konsumenter på elmarknaden. I vissa fall kan byrån också hjälpa till med att kommunicera direkt med företaget.
Här kan du läsa mer om telefonförsäljning och skriftligt godkännande, Telefonförsäljning och skriftligt godkännande | Energimarknadsbyrån (energimarknadsbyran.se)
Med vänliga hälsningar