Göta energi skickade ingen påminnelse. Är det tillåtet?
Jag var sen att betala en räkning och då skapade Göta energi ett skuldkonto (med ränta) får dom verkligen göra så? Varför skickar de inte en påminnelse?
Följ inlägget
0
följare
Hej!
För att du ska få bäst hjälp vill jag hänvisa dig till Konsumenternas Energimarknadsbyrå som har kostnadsfri rådgivning till konsumenter som hamnat i tvist med sitt energiföretag. Du hittar kontaktuppgifterna här
Oberoende vägledning om el, gas och fjärrvärme (energimarknadsbyran.se)Du skulle också kunna vända dig till Hallå Konsument som svarar på alla typer av konsumentfrågor Vägledning för konsumenter | Konsumentverket (hallakonsument.se)
Det är inte alltid företag skickar ut påminnelser. Så här skriver Hallå Konsument på sin webb om påminnelser
Regler för fakturor och påminnelser | Konsumentverket (hallakonsument.se).Hoppas att det löser sig!