Greenely betalar inte ut solelspengar.
Jag har inte fått faktura för mai, juni och juli, idag är den 19 augusti. Aprilfakturan är felaktig och har inte rättats till. Kundtjänst på Greenely hävdar att de inte fått mätvärden även om de har gjort allt rätt. Nätagaren (Öresundskraft) å sin sida hävdar att de överlämnat i vanlig ordning. Kundombudsman på Greenely svarar inte. Och numer inte heller kundtjänst. Jag köper el och säljer solel till Greenely.
Följ inlägget
2
följare
Tack för ditt meddelande.
Du borde kunna se i Greenelys app hur din produktion respektive förbrukning sett ut för de månader där du inte fått faktura. Enligt Greenelys hemsida hittar du dina fakturor i appen under elavtalsfliken.
Enligt ellagen har elnätsföretaget en skyldighet att mäta och registrera mängden överförd el.
Enligt de allmänna avtalsvillkoren NÄT 2012 K, framtagna av Konsumentverket och branschorganisationen, ska elnätsföretagets fakturering grundas på insamlade mätvärden. Om synnerliga skäl föreligger får dock faktureringen ske preliminärt och baseras på uppskattad mängd överförd el.
Om elnätsföretaget inte följer ellagens bestämmelser om mätning av el och faktureringsintervall, kan du anmälan detta till oss. Skicka då en skriftlig anmälan till registrator@ei.se. Glöm inte att uppge ditt anläggnings-id på 18 siffror.
Med vänliga hälsningar