Missnöjd med Göta Energi
När jag vill byta leverantör gör dom allt för att övertala mig med hjälp av som jag tror en proffs säljare. Lockar med fria månader och trisslotter? När jag acceperar att stanna kvar spelas avtal in på band men ingen bekräftelse efteråt och ingen info om ångerrätt.
Nu har jag ändå utnyttjat min ångerrätt men ingen bekräftelse utan bara ett svar att det skickas vidare till den som handlägger detta ?
Ska de vara så omöjligt att få en bekräftelse och ett slutdatum på mitt abonnemang?
Nu har jag ändå utnyttjat min ångerrätt men ingen bekräftelse utan bara ett svar att det skickas vidare till den som handlägger detta ?
Ska de vara så omöjligt att få en bekräftelse och ett slutdatum på mitt abonnemang?
Följ inlägget
2
följare
Tyvärr är de frågor du lyfter utanför vårt område. De flesta avtalsfrågor på elhandel berör närmast konsumentverket då elhandlarna agerar på en öppen marknad.
Det vi däremot kan säga är att om du är missnöjd med din handlare så tycker vi att du ska byta. Det är sällan bra att vara kvar i ett missnöje i onödan. Hoppas du blir nöjd i slutändan.
Kan jag avsluta detta nu utan att få straffavgift?
Detta ligger utanför Ei:s tillsynsområde. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Konsumenternas Energimarknadsbyrå som erbjuder kostnadsfri och oberoende vägledning.
Hemsida
Kontaktformulär
Telefon: 08-522 789 50 (09.00-12.00)
Vänliga hälsningar,