Missnöjd med Göta Energi

När jag vill byta leverantör gör dom allt för att övertala mig med hjälp av som jag tror en proffs säljare. Lockar med fria månader och trisslotter?  När jag acceperar att stanna kvar spelas avtal in på band men ingen bekräftelse efteråt och ingen info om ångerrätt.
Nu har jag ändå utnyttjat min ångerrätt men ingen bekräftelse utan bara ett svar att det skickas vidare till den som handlägger detta ?
Ska de vara så omöjligt att få en bekräftelse och ett slutdatum på mitt abonnemang?

Gunnar Bengtsson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Gunnar,
    Tyvärr är de frågor du lyfter utanför vårt område. De flesta avtalsfrågor på elhandel berör närmast konsumentverket då elhandlarna agerar på en öppen marknad.

    Det vi däremot kan säga är att om du är missnöjd med din handlare så tycker vi att du ska byta. Det är sällan bra att vara kvar i ett missnöje i onödan. Hoppas du blir nöjd i slutändan.
    Jerker Sidén Energimarknadsinspektionen
  • Tack, jag har fått bekräftat uppsägning och lämnar företaget.

    Gunnar Bengtsson
  • Jag har Göta energi. Allt gick väldigt fort, blev övertalad att ansluta mig till dem på ett köpcentra. Fick inget skriftligt avtal, känner mig lurad att det är tydligen rörligt avtal. Vill har fast. Är tydligen bunden till dem hela 2020.
    Kan jag avsluta detta nu utan att få straffavgift?

    Sirkka Wendeborn
  • Hej Sirkka,

    Detta ligger utanför Ei:s tillsynsområde. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Konsumenternas Energimarknadsbyrå som erbjuder kostnadsfri och oberoende vägledning.

    Hemsida
    Kontaktformulär
    Telefon: 08-522 789 50 (09.00-12.00)

    Vänliga hälsningar,
    William Johansson Berg Energimarknadsinspektionen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.