Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Missnöjd med Göta Energi

När jag vill byta leverantör gör dom allt för att övertala mig med hjälp av som jag tror en proffs säljare. Lockar med fria månader och trisslotter?  När jag acceperar att stanna kvar spelas avtal in på band men ingen bekräftelse efteråt och ingen info om ångerrätt.
Nu har jag ändå utnyttjat min ångerrätt men ingen bekräftelse utan bara ett svar att det skickas vidare till den som handlägger detta ?
Ska de vara så omöjligt att få en bekräftelse och ett slutdatum på mitt abonnemang?

Gunnar Bengtsson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Gunnar,
    Tyvärr är de frågor du lyfter utanför vårt område. De flesta avtalsfrågor på elhandel berör närmast konsumentverket då elhandlarna agerar på en öppen marknad.

    Det vi däremot kan säga är att om du är missnöjd med din handlare så tycker vi att du ska byta. Det är sällan bra att vara kvar i ett missnöje i onödan. Hoppas du blir nöjd i slutändan.
    Jerker Sidén Energimarknadsinspektionen
  • Tack, jag har fått bekräftat uppsägning och lämnar företaget.

    Gunnar Bengtsson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.