Underspanning.

Vart leverantör har levarat under spanning.  ( hela byn) .
Dom tå ingen ansvar för det och säger att det är vårt eget fel. Flera av våra maskiner har gått sönder?
Har aldrig haft det. Kan ni hjälpå mig?
Matti Hogendoorn adseke 1322 28273 sösdala
Matti hogendoorn

Kommentarer

  • Hej Matti

    Tack för ditt meddelande.

    Jag vill hänvisa till vår föreskrift och allmänna råd om krav som ska vara uppfyllda för att överföringen av el ska vara av god kvalitet, EIFS 2023:3

    Ei har möjlighet att i det enskilda fallet pröva om överföringen av el är av god kvalité (4 kap. 18 § ellagen). Du behöver om du är missnöjd med din egen el kvalité skriftligt begära en sådan prövning av Ei. I begäran till Ei behöver du beskriva de brister som du upplever och samtidigt informera oss om ditt områdesid och anläggningsid. Dessa uppgifter hittar du på din elnätsfaktura.

    Du kan sedan mejla uppgifterna till registrator@ei.se.

    Läs gärna mer om elöverföringens kvalitet här, Elöverföringens kvalitet - Energimarknadsinspektionen (ei.se)

    Här kan du läsa mer om eu- lagstiftning El, EU-lagstiftning el - Energimarknadsinspektionen (ei.se)

    Med vänliga hälsningar
    Erika Axelsson Energimarknadsinspektionen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.